روش های جدید و نو در اجاره خودرو در جهان و ایران
تشریفات عروسی , تشریفات مجالس
تشریفات عروسی , تشریفات لوکس , برگزاری مراسم عروسی , تشریفات لاکچری , تشریفات مجالس , برگزاری مجالس , برگزاری جشن تولد
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
شماره مجازی PingMe
گیت آرتابان
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تشریفات عروسی , تشریفات مجالس و آدرس wedding-planner.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
شب آرا نور

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
سه شنبه 7 خرداد 1398برچسب:, :: 14:37 :: نويسنده : شب آرا نور

اجاره خودرو شیوه نوین صنعت حمل و نقل : طی چند سال اخیر با اعمال تحریم ها علیه ایران شاهد افزایش قیمت خودرو بوده ایم . سوالی که مطرح است این است که : آیا با لغو تحریم ها علیه ایران ما شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود یا خیر ؟ آیا بازار خودرو مانند سه سال قبل خواهد بود یا خیر ؟ مردم منتظر لغو تحریم ها برای کاهش قیمت خودرو هستند . یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی در این باره می گوید با لغو تحریم های خارجی قیمت خودور کاهش یافته و وضعیت خیلی بهتر از الان خواهد شد . و زمینه برای برگشت خودروسازان بزرگ جهان به ایران فراهم خواهد شد .

بحثی که مطرح است این است که ، آیا با لغو تحریم ها ريال قیمت خودرو کاهش پیدا می کند ، و قیمت خودرو ارزان بدون راننده نیز کاهش می یابد ؟ و اینکه آیا باز هم قیمت کرایه ی ماشین های ایرانی یا خارجی بدون راننده ثابت خواهد ماند یا خیر ؟

اجاره خودرو

پاسخ یکی از کارشناسان اقتصادی به نام امید کریمیان در رابطه با بازگشت خودروسازهای بزرگ جهان به ایران اینگونه است : من هم چندی قبل در مورد ورود خودروسازهای بزرگ جهان به ایران به منظور سرمایه گذاری و همکاری خبرهایی شنیده ام . بدون شک با لغو تحریم ها بستر ورود این خودروسازها فراهم می شود . با این اوضاع تنوع خودروها در اجاره ی خودروی تشریفاتی و اجاره ی خودروی رنت افزایش می یابد . ایشان در ادامه ی صحبت خود درمورد تاثیر برداشته شدن تحریم های خارجی علیه ایران در صنعت خودروسازی گفتند : لغو تحریم ها تاثیر به سزایی در کاهش هزینه ی تولید خودرو خواهد داشت .

با لغو تحریم ها تولید خودرو افزایش یافته و قیمت به طور جزئی کاهش پیدا می کند .با این وضع در صنعت کرایه ی خودروی بدون راننده یا با راننده تغییر خیلی زیادی در قیمت ایجاد نخواهد شد .در ادامه یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس افزود : دولت بایستی در این زمینه نظارت داشته باشد و اجازه دهد سهم این کارخانجات توسط بازار سرمایه گذاری واگذار شود تا آنان بتواند تامین سرمایه را به گردش دربیاورند و با بالابردن بهره وری نیروها به محصولاتی با کیفیت دست یافته و تولید را افزایش دهند . و محصولی قابل رقابت با کشورها عرضه کنند .

او در ادامه در مورد بازار خودرو در ایران و دلیل بی کیفیت بودن خودروهای داخلی با اعتقاد به اینکه کارخانه های خودروسازی داخلی به حمایت نیاز دارند ، در حالی که اکنون دنیا ، دنیای رقابتی است وکیفیت مخصول تولید شده ، قیمت آن ، ودیگر موارد تعیین کننده ی میزان سهم محصول از بازار هستند گفت : در صورتی که محصولات کیفیت پایینی داشته باشند ، و استانداردها رعایت نشود ، با اعطای تسهیلات هیچ مشکلی حل نخواهد شد .

با وجود ، بی کیفیت بودن تولید خودروها ، باز هم اجاره ی خودروهای ایرانی مانند پراید در تهران طرفدارهای خاص خود را دارد ، که این موضوع مربوط به تولید کنندگان خودرو و قیمت بالای تولید در ایران است . ایشان در این رابطه افزودند : برخی خودروسازها بر این باورند که عدم اعطای تسهیلات دولت به آن ها باعث ایجاد گرانی خودرو و وضعیت تولید بی کیفیت آن شده ، در حالی که این موارد کاملا بی ربط بوده و توجیهی برای بی کیفیت بودن خودرو نیست . ایشان تصریح کردند : درسته که تحریم های خارجی علیه ایران ، تولید خودرو در ایران را با مشکل مواجه کرده است

اما باید در نظر داشت که خود خودروسازان اشتباهات زیادی مرتکب شده اند . در میان خودروهای وارداتی از خارج ، بیشترین سهم واردات مربوط به خودروهای آمریکایی است ، چرا که این خودروها با ویژگی هایی همچون ، سرعت ، قدرت ، هیجان رانندگی و ظاهری زیبا ، با قیمت مناسب هستند . و نمونه ی وارد شده ی آن ها در کشورهای اطراف خلیج فارس یافت می شود .

در صنعت اجاره ی خودرو ، اجاره ی خودروهای کره ای و خودروهای ایرانی مانند ۲۰۶ ، پراید و پرشیا بسیار پرطرفدار است . این خودروها برای مسافرت مشتریان بسیار مناسب هستند . در این میان ، خودروهای دوج چارجر و فوردت موستانگ در میان خودروهای مریکایی گذر موقت ارزان ترین و محبوب ترین هستند . و بعد از آن ها بیشترین واردات مربوط به شورولت کامارو، کرایسلر ۳۰۰، هامر و کوروت است .

آن دسته از افرادی که از کیفیت و امکانات رفاهی این خودروها رضایت نداشتند ، مدل های کادیلاک را انتخاب کردند . کادیلاک یک خودروی لوکس آمریکایی با کیفیت مطلوب و دارای آپشن های مختلفی است . در میان وارد کنندگان خودروهای گذر موقت ، نیسان ۳۵۰Z محبوبیت خاص خود را داشت ، چرا که همانند فورد دموستانگ یک خودروی کوپه اسپورت با توانایی فنی زیاد بود و در عین حال قیمت ارزانی داشت . ولی به مرور با تکراری شدن این خودرو و ورود مدل ۳۷۰Z از محبوبیتش کاسته شد .

با خارج شدن از بحث اتومبیل های پرطرفدار و ارزان قیمت گذر موقت ، به خاص ترین و گران ترین اتومبیل های گذر موقت های وارداتی که قاعدتا شامل اتومبیل های لوکس یا سوپر اسپورت های اروپایی هستند ، می رسیم . برای کرایه ی این خودروها در شرکت های اجاره ی خودرو قرارداد رسمی نوشته نمی شود ، چرا که کسی حوصله ی دنگ و فنگ های آن و ثبت محضر و این کارها را ندارد . از این رو با گرفتن چک ، سفته و مدارک و با یک قرارداد سوری ماشین به اجاره داده می شود . قرارداد برای اجاره ی خودرو برای ساعات معینی می باشد ، که معمولا کمتر از ده ساعت نخواهد بود .

و اگر هم تعداد ساعات کم باشد ، باز هم هزینه ی ده ساعت اخذ می شود . مشتری نیز باید تعداد ساعات برای کرایه ی خودرو را تعیین کند . برای کرایه ی ماشین های ارزان قیمت مانند کرایسلرارائه ی یک چک معتبر ، همراه با یک سند ملک به عنوان گرو کافی است . اما در مورد ماشین های گران مانند کامارو ، شرکت باید اجاره کننده را بشناسد و به هر کسی ماشین را اجاره نمی دهد . این سخت گیری ها در مورد خودروهای ارزان همچون خودروهای ایرانی و اپتیما و النترا کمتر است .

 

https://rentasan.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: